Sunday, 17 February 2013

SENARAI HARGA PEMASANGAN DAN PENDAWAIAN ELEKTRIK 2013

WIRING ELECTRICAL
Upah Pendawaian dan Pemasangan

1. 1x point Lampu = RM 80
2. 1x point kipas       = RM 85
3. 1x point soket      = RM 130
4. 1x point water heater = RM 130
5. 4x point lens cctv = RM 2900
6. 1x point auto gate = RM 150-300
7. Point door acces/ alarm system = mengikut jumlah kuantiti.

Upah Pemasangan Sahaja
1. 1x point lampu = RM 5-30
2. 1x poin kipas       = RM 20-35
3. 1x point aircond 1h/p = RM 250
4. 1x point water heater = RM 100
5. 1x point auto gate = RM350
Upah pemasangan kotak fius agihan = mengikut kuantiti MCB

Selaian dari itu, kami juga membina PARTITION jenis
1. Gypsum Board
2. Vinyl Board
3. Glass Partition

Kami juga mahir dalam memasang siling gantung dan PLASTER CEILING


*SEBARANG PERTANYAAN BOLEH HUBUNGI KAMI DI
  TEL : 0123707088(arul)
  Email : kerisengineering@yahoo.com

Perkhidmatan Yang Ditawarkan Pada Tahun 2013


1. ELEKTRIK

Membuat Wiring / Pendawaian elektrik Untuk Rumah. kedai dan Pejabat 1fasa dan 3 fasa
Wiring, Penambahan dan Membaiki Semua Jenis Lampu
Wiring, Penambahan dan Membaiki Kipas Dinding dan kipas syiling
Wiring, Penambahan dan Membaiki Plug Soket
Wiring Water Heater dan Pemasangan Water Heater
Membaiki Kerosakan Elektrik Rumah, Kedai Dan Pejabat
Dll

2. PLUMBING SERVICE

Menambah point Water Heater
Membaiki, mencuci dan menukar tangki air
Pemasangan Tangki Air panas
Menukar dan memasang mangkuk tandas serta membaiki pipe tandas tersumbat
Buka dan pasang pvc pipe (Penambahan, Menukar, Membaiki serta pasang pipe baru)
Pasang Sinki ataupun Membaiki Kerosakan sistem air pada sinki
Pasang Water Filter
Membaiki pipe tersumbat ataupun pipe bocor
Dll

3. RENOVATION

Sambung Rumah
Pecah Dinding dan Buat dinding baru
Membuat Tembok Pagar
Pasang Tile / Mozek ataupun Batu Hiasan
Mengecat
Membuat Table top

Sebarang pertanyaan, boleh hubungi di
Tel: 0123707088
Email: kerisengineering@yahoo.com

Thursday, 24 January 2013

Projek bernilai RM1.2juta di Taman Melawati, KL

Harini baru siapkan pendawaian elektrik bagi tgkat bawah bawah. Maybe esok baru siap untuk pendawaian bgi tgkat atas. Harap berjalan lancar...



Friday, 18 January 2013

Perkhidmatan Yang Ditawarkan:-

KERIS ENGINEERING & SERVICES
(002181399-P)
Perkhidmatan yang disediakan:-

Pemasangan serta pendawaian lampu dan kipas
Pemasangan serta pendawaian aircond
Pemasangan serta pendawaian water heater
Pemasangan serta pendawaian auto gate
Pemasangan serta pendawaian berrier gate
Pemasangan serta pendawaian CCTV
Renovate rumah kediaman atau bina baru
Pemasangan syiling kapur
Pemasangan stable laser system
Pemasangan solar
Membuat kolam mandi
Pemasangan marble dan tile

Untuk pertanyaan sebut harga, boleh hubungi di
Tel: 0123707088
Email: kerisengineering@yahoo.com

Rumah duble storey at Taman Melawati, KL

Ini hari pertama mula kerja. Rumah banglow 2 tingkat. Wiring 1 rumah.. Mula2 pening jugak nak buatnya. Dengan owner rumah yang pelbagai ragam nak karenah. Pertama, dia xnak pekerja yang wiring rumah dia tanpa kemahiran. Tapi, pekerja aku semua ada kemahiran.. Hari pertama kerja, aku suruh pekerja aku pasang paip dulu. Target pasang paip nie dalam 1 minggu. Dan tarik wayar dalam 1 minggu jugak. Aku xsuke buat kerja lambat.. Sbb takot kos tggi.. Btw, Allhamdulillah dgn rezeki yang Allah berikan kepada aku.. Aminnnn





Monday, 14 January 2013

Kedai Bubble Tea

Ini hari terakhir kerja untuk pemasangan kipas. Dalam pukul 3pm, semua kerja-kerja pendawaian elektrik dah tamat.. Dan hasilnya hanya ini. Kerja ini memakan masa 2 hari sahaja. Alhamdulillah.. Akhirnya, semua berjalan lancar tanpa halangan.

Kedai Bubble Tea

Ni lah peralatan hari pertama untuk aku siapkan. Nampak je sikit. Tapi kuantiti yang perlu dipasang dan tarik waya sangat banyak. Dah lah bumbung kedai ni tinggi giler. Tangga yang aku bawa pun xleh nak sampai gak. Akhirnyar, kena berdiri betul2 atas bucu tangga.